20 Μαΐου 2024

Eurovision 2024: Οι εντυπώσεις μας από τον Α’ Ημιτελικό – Οι Ιρλανδοί είχαν τον διάολο μέσα τους και οι Φινλανδοί ούτε βρακί να φορέσουν…

Στον αστερισμό της Eurovision από χθες και τι είδαμε στον Α’ Ημιτελικό; Τους Ιρλανδούς που είχαν τον διάολο μέσα τους και τους Φινλανδούς που ούτε βρακί είχαν να φορέσουν…

Η Λαμπροτρίτη ήταν σαν Πάσχα για όσους ξέμειναν στις πολύβουες πολιτείες… Απόβραδο, και την ίδια ώρα που οι οπαδοί των αθλητικών πανηγύριζαν πρόκριση του μπασκετικού Παναθηναϊκού, μετά 12 έτη, στο φάιναλ φορ, την ίδια εκείνη ώρα που η χρυσοκάνθαρη Παρί Σεν Ζερμέν, με τον υπέρλαμπρο Εμπαπέ, αποχαιρετούσε το Champions League κάνοντας τόπο να περάσει η ταπεινή Ντόρτμουντ, εκείνη την ώρα τη σκοτεινή, λίγο πριν σημάνουν Μεσάνυχτα, κάποιοι άλλοι παρακολουθούσαν σοκαρισμένοι τον πρώτο ημιτελικό του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision.

Και η λέξη «σοκαρισμένοι» σίγουρα δεν αφορά όλους όσοι απογοητεύτηκαν ακούγοντας το αμήχανο δίδυμο των παρουσιαστών της ΕΡΤ να πασχίζει να ακουστεί άνετο και ενημερωμένο, ενώ ούτε άνετοι ήταν και πολλές φορές πιάστηκαν αδιάβαστοι. Ο καθένας στο είδος του και κακά τα ψέματα: ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς, που είπε ο Θοδωράκης ο Κολοκοτρώνης…

Το σοκ το πρώτο, λοιπόν, ήρθε με το τραγούδι της Ιρλανδίας. Σατανικό! Και σατανικά ξεσηκωτικό! «Αυτοί θα νικήσουν», προέβλεψε η μητέρα του Άγγελου, παραβλέποντας τον διάβολο με τα κέρατα, που σερνόταν στα πόδια της Bambie Thug, της διαβολεμένης non-binary αοιδού (ουδετέρου φύλου με μια πρόχειρη μετάφραση) Bambie Thug· Αφήνοντας στην άκρη την πεντάλφα, τα ανατριχιαστικά ουρλιαχτά και τα κεριά, που λίγες μέρες μετά την Ανάσταση παρέπεμπαν στην κάθοδο στον Άδη, η Ιρλανδία σόκαρε, τρόμαξε και κέρδισε θαυμαστές από ένα απαιτητικό κοινό, είναι η αλήθεια.

Βγήκε γυμνός από το αυγό του...Και; (Copyright: AP Photos)
Βγήκε γυμνός από το αυγό του…Και; (Copyright: AP Photos)

Τα μηνύματα του τραγουδιού απευθύνονταν περισσότερο σε αποπροσανατολισμένους νέους- κυρίως- σεξουαλικά, παρά στους μεσήλικους, που μη έχοντας συνδρομητική τηλεόραση είπαν: «… δεν βαριέσαι Eurovision; Eurovision» και κρύφτηκαν κάτω από το σεντόνι… Άλλωστε ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Ευρώπης στα νιάτα αντανακλά, πώς να το κάνουμε…

Η υπερβολή μιας κακογουστιάς

Και συνεχίζουμε. Σοκ δεύτερο: η παρουσία ένας σχεδόν γυμνού άντρα με πυκνή τρίχα στη γάμπα σαν του Καραγκιόζη, που είχε ταξιδέψει από τη γειτονική Φινλανδία στο Μάλμε για να καταπλήξει τα πλήθη. Ο Windows95Man βγήκε, σχεδόν όπως τον γέννησε η μητέρα του, από ένα γιγάντιο αυγό, μετά εμφανίστηκε με ένα υποτυπώδες εσώρουχο κρατώντας δυο καλώδια υψηλής τάσης που έκαψαν τα μυαλά των θεατών… Το τραγούδι της Φινλανδίας είχε τίτλο «No Rules!», χωρίς κανόνες δηλαδή, και αυτό καταλάβαμε κι εμείς οι ταπεινοί και καταφρονημένοι, που παρακολουθούσαμε από τη μικρή μας οθόνη. Το παιχνίδι παίζεται πια χωρίς κανόνες; Έτσι δείχνει, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι.

Ο βασικός κανόνας είναι να ξεχωρίσεις. Βγες τσίτσιδος, δήλωσε ουδετέρου φύλου, βάλε κέρατα και ούρλιαξε· αν είσαι συνειδητοποιημένο θηλυκό δείξε μπούτι, στήθος και χαμογέλασε αισθησιακά κι αν έχεις- κανόνας 2ος- και ένα καλούτσικο τραγουδάκι θα φθάσεις ψηλά. Τώρα αν ακόμα αναζητείς το φύλο σου, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού θα σε κατευθύνει… Τι, όχι;
Και για να τελειώνουμε. Ο πρώτος ημιτελικός της Eurovision ήταν ένα υπερθέαμα. Θάλασσες, βουνά και κάμποι στην σκηνή του Malmo Arena κέρδισαν τον θεατή, που ακόμα επιμένει, που ακόμα αντιστέκεται και περιμένει κάτι να δει και ν’ ακούσει…

Και η Σλοβενία είχε την απάντηση: σεξ... (Copyright: AP Photos)
Και η Σλοβενία είχε την απάντηση: σεξ… (Copyright: AP Photos)

Το «Doomsday Blue» της Ιρλανδίας πόρο απέχει από τα τραγούδια του συμπατριώτη του Ρόρι Γκάλαχερ, Τζόνι Λόγκαν, που όταν τον είδαμε να τραγουδάει επί σκηνής, κοιταχτήκαμε με νόημα και ψιθυρίσαμε με θλίψη: «…γεράσαμε!».

Και είδαμε και τους εκπροσώπους της Αγγλίας, τους εκτός συναγωνισμού, και θαυμάσαμε τους εν στύση φαλλούς μέσα από τα ερυθρά σορτσάκια, Που προκαλούσαν τον θεατή και τις ερωτικές περιπτύξεις τους μέσα στο κουτί που παρέπεμπε σε dark room gay bar…
Και πλάι στα σοκαριστικά, τα συνήθη: το «Teresa και Maria» ή πιο απλά Βοήθα Παναγιά μου, της Ουκρανίας, που επικαλείται την Παναγιά και την (αμφιλεγόμενη) Μητέρα Τερέζα για να φέρει στον Κόσμο ειρήνη, τραγούδι που αν δεν το υπέγραφε η πολύπαθη Ουκρανία, οι Alyona Alyona και η Jerry Heil που το ερμήνευσαν θα είχαν γυρίσει στο Κίεβο… Και τι να πεις για την Κύπρο; Καλούτσικη ήταν, αλλά σαν την Φουρέιρα, που άνοιξε τη βραδιά, δεν ήταν. Και τι να πεις και για την Κροατία που οι στοιχηματζήδες την έχουν για φαβορί, αλλά πίσω μου σ’ έχω Σατανά…

Το έμεσμα παρουσίας και τραγουδιού της Φινλανδίας, πέρασε μεν στον τελικό, αλλά αυτό δεν λέει τίποτα. Άλλωστε, στην εποχή μας, οι τιποτίζοντες πάνε μπροστά και τα ταλέντα ακολουθούνε…
Κι έτσι συνοπτικά και με λίγες κουβέντες: σόου με λάμψη, υπερθέαμα με μια πρέζα τραγούδι, και όπως έχει πει και ο σοφός Γούντι Άλεν: «Το σεξ είναι η απάντηση όποια κι αν είναι η ερώτηση»… και στον Διαγωνισμό της Eurovision. Και τώρα περιμένουμε το «Ζάρι» να δούμε ντόρτια θα φέρει, ασόδυο ή πεντάρες; Υπομονή.

 

πηγή: ethnos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *