26 Απριλίου 2024

Δήμος Αγράφων: Πως να γίνουν τα διαδικτυακά μαθήματα όταν δεν υπάρχει διαδίκτυο;

Έντονη ανησυχία και προβληματισμός από γονείς και μαθητές του Δήμου Αγράφων

Εν έτει 2020 ….Δυτική Ευρυτανία για άλλη μία φορά ξεχασμένη από όλους και όλα….Πλήρης απομόνωση για τους πολίτες. Διότι οι πολιτικές, τους έχουν κατατάξει σε πολίτες 2ης κατηγορίας.

Το παρακάτω κείμενο δεν θα έπρεπε να το διαβάζετε εδώ στο vulpinews.gr αλλά και πουθενά. Δεν θα έπρεπε να γραφτεί καν γιατί ασχολείται με τα αυτονόητα, που όμως δυστυχώς μόνο αυτονόητα δεν είναι στην πράξη.

ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΑΦΩΝ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ; Ναι έτσι ακριβώς θέλουμε τηλε-εκπαίδευση χωρίς διαδίκτυο.

Η πολιτεία αδυνατεί ή δεν θέλει

Ο Δήμος Αγράφων ζητά τη βελτίωση του σήματος κινητής τηλεφωνίας και την πρόσβαση στο Ίντερνετ προκειμένου να ανταποκριθούν όλα τα παιδιά του Δήμου στις απαιτήσεις της τηλε-εκπαίδευσης ενόψει και της πανδημίας του κορωνοϊού, κάτι το οποίο ζητάνε τόσα χρόνια οι πολίτες του Δήμου Αγράφων αλλά ανταπόκριση καμία…μόνο υποσχέσεις….

Στον Δήμο Αγράφων, τον πιο ορεινό δήμο της Ελλάδας, είναι περίπου 125 μαθητές και τέσσερα σχολεία. Είναι το Γυμνάσιο – Λύκειο Ραπτοπούλου, Γυμνάσιο – Λύκειο Γρανίτσας, Γυμνάσιο – Λύκειο Κερασοχωρίου και Γυμνάσιο – Λύκειο Φραγκίστας.

Ο Δήμαρχος Αγράφων κ. Αλέξης Καρδαμπίκης, επισημαίνει με επιστολή του προς το γραφείο του Πρωθυπουργού, την Υπουργό Παιδείας, τον Υπουργό Ψηφιακής διακυβέρνησης και προς άλλους θεσμικούς την αδυναμία τήλε- εκπαίδευσης σε πολλά χωριά των Αγράφων.

Αναλυτικά η επιστολή του Δημάρχου:

Λόγω των αυξημένων κρουσμάτων και της πίεσης στο Σύστημα Υγείας, η επιβολή lockdown στη χώρα μας είναι επιβεβλημένη. Έτσι, εκτός των άλλων μέτρων ήρθε και τo κλείσιμο των Γυμνασίων και Λυκείων και η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνεται πλέον με τήλε-εκπαίδευση η οποία θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και οι απουσίες των μαθητών, από κάθε διδακτική ώρα της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, θα καταγράφονται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και θα προσμετρούνε στο γενικό σύνολο των απουσιών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.
Όλα καλά και σωστά ως εδώ!
Έχουμε όμως μια απορία όλοι εμείς οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών.
Αυτή η λύση που υιοθετήθηκε από τα σχολεία της χώρας μας και έδειξε πως εκπαιδευτικοί και μαθητές διαθέτουν μηχανισμούς ανταπόκρισης ,θα μπορέσει να υιοθετηθεί και στα δικά μας σχολεία, τα σχολεία των Αγράφων, όπου η τεράστια ανισότητα που δημιουργεί στους μαθητές μας η μη πρόσβαση στο διαδίκτυο τους καθιστά ανήμπορους να διαθέσουν τρόπους εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης;
Η πολιτεία αδυνατεί ή δεν θέλει….αναρωτιέμαι….να προσφέρει τις ίσες ευκαιρίες και στα δικά μας παιδιά;
Εδώ λοιπόν το αυτονόητο θεμελιώδες δικαίωμα στην παιδεία καταστρατηγείται, τα παιδιά μας απαξιώνονται και οι νέες τεχνολογίες σκοντάφτουν ….στα βουνά μας, όπως φαίνεται .
Κι έτσι, ενώ οι μαθητές μας επιδεικνύουν την αυτοπειθαρχία για να ολοκληρώσουν ένα πρόγραμμα που στερείται την δια ζώσης διδασκαλία , έρχονται αντιμέτωποι με την αδιαφορία του κράτους.
Επανειλημμένα με επιστολές, προσωπικές επισκέψεις και επαφές με αρμόδιους, έχω ενημερώσει για αυτό το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η μαθητική μας κοινότητα και ενώ παίρνω υποσχέσεις για τη διευθέτησή του, η λύση δεν δίνεται.
Ζητάμε τα αυτονόητα, να έχουν τα παιδιά μας και ειδικά οι τελειόφοιτοι, ίσους όρους με τους συμμαθητές τους από την υπόλοιπη Ελλάδα στο αγαθό της Μόρφωσης, της Παιδείας και όχι να αντιμετωπίζονται σαν παιδιά ενός κατώτερου Θεού επειδή ζουν σε απομακρυσμένες από το κέντρο περιοχές.
Δικαιούνται ισότιμη αντιμετώπιση και πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Έχουμε μια γεωγραφία που είναι μέρος και της πολιτιστικής μας ταυτότητας και οφείλουν όλοι να την σεβαστούν και να δώσουν στα παιδιά μας αυτό που τους αξίζει.
Καλούμαστε για άλλη μια φορά να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα. Οι νέες τεχνολογίες πρέπει να συναντήσουν την παραδοσιακή εκπαίδευση, να καταργήσουν τους γεωγραφικούς περιορισμούς και να δώσουν τη δυνατότητα στους μαθητές μας που ζουν σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές να λάβουν την ίδια ποιότητα γνώσης με τους υπόλοιπους μαθητές .

Τα όνειρα των παιδιών δεν γνωρίζουν χιλιομετρικές αποστάσεις………ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ……

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *